Byte och returer

Tack för att du har handlat på Designlyktan!
Vi hoppas du är nöjd med ditt köp men vi hjälper dig om något blivit fel eller om du vill byta eller skicka tillbaka något du har beställt. 

När du mottagit din order från oss kontrollera leveransen för att se att den är riktig och felfri.

Reklamation

Har du mottagit en trasig produkt eller fått fel produkt kontakta Designlyktan kundservice via e-post.

Vi återkommer inom 48h under vardagar med instruktioner för att hjälpa dig på bästa sätt.


Defekta produkter som returneras till Designlyktan bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas och att originalkartongen ej förstörs.

För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsreturärende. Designlyktan förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Retur

Vill du returnera en produkt så maila till vår kundservice så hjälper vi dig.

Vi återkommer inom 48h under vardagar med instruktioner för hur du skickar tillbaka din retur. 

Du står själv för returfrakten.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Men Designlyktan.se ger dig öppetköp i 30 dagar.
Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd.

Vill du använda din ångerrätt så maila till vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Maila till: kundtjanst@designlyktan.se
  • Uppge order-id, namn, vilken produkt du vill returnera.
  • Returfrakten bekostas av konsumenten.